Soğuk hissetmek..
Kaybolup giden güneşin geri dönmeyeceğine inanarak..
Belki de o güneş hiç olmamıştı..
31 Aralık 2009 Perşembe
28 Aralık 2009 Pazartesi
Gerçek olmaması için hayal etmek..
Ve ateş karanlığı aydınlatır..
Cayır cayır yakar bedenimi hastalıktan eser kalmayıncaya kadar..
Bilemem o an sonuna kadar kavuracak mı bedenimi yoksa bir anda sönüp giderek yeni yaralarla başbaşa mı bıracak beni..
Cayır cayır yakar bedenimi hastalıktan eser kalmayıncaya kadar..
Bilemem o an sonuna kadar kavuracak mı bedenimi yoksa bir anda sönüp giderek yeni yaralarla başbaşa mı bıracak beni..
21 Aralık 2009 Pazartesi
19 Aralık 2009 Cumartesi
yağmurlu günler..
Küçük, muttarid, muhteriz darbeler
Kafeslerde, camlarda pür ihtizaz
Olur dembedem nevha-ger, nağme-saz
Kafeslerde, camlarda pür ihtizaz
Küçük, muttarid, muhteriz darbeler.
Sokaklarda seylabeler ağlaşır
Ufuk yaklaşır, yaklaşır, yaklaşır
Bulutlar karardıkça zerrata bir
Ağır, muhtazır dalgalanmak gelir
Bürür bir soğuk, gölge etrafı hep
Nümayan olur gündüzün nısf-ı şeb
Söner şimdi, manzur olurken demin
Hayulası karşımda bir alemin
Açılmaz ne bir yüz, ne bir pencere
Bakıldıkça vahşet çöker yerlere
Geçer boş sokaktan, hayalet gibi
Şitaban u puşide-ser bir sabi
O dem leyl-i yadımda, solgun, tebah
Sürür bir kadın bir rida-yı siyah
Saçaklarda kuşlar -hazindir bu pek
Susarlar, uzaktan ulur bir köpek
Öter guş-i ruhumda boş bir enin
Boğuk bir tezad-ı sükun u tanin
Küçük, pür heves, gevherin katreler
Sokaklarda, damlarda pür ihtizaz
Olur muttasıl nevha-ger, nağme-saz
Sokaklarda, damlarda pür ihtizaz
Küçük, pür heves, gevherin katreler
--Tevfik FİKRET--
Kafeslerde, camlarda pür ihtizaz
Olur dembedem nevha-ger, nağme-saz
Kafeslerde, camlarda pür ihtizaz
Küçük, muttarid, muhteriz darbeler.
Sokaklarda seylabeler ağlaşır
Ufuk yaklaşır, yaklaşır, yaklaşır
Bulutlar karardıkça zerrata bir
Ağır, muhtazır dalgalanmak gelir
Bürür bir soğuk, gölge etrafı hep
Nümayan olur gündüzün nısf-ı şeb
Söner şimdi, manzur olurken demin
Hayulası karşımda bir alemin
Açılmaz ne bir yüz, ne bir pencere
Bakıldıkça vahşet çöker yerlere
Geçer boş sokaktan, hayalet gibi
Şitaban u puşide-ser bir sabi
O dem leyl-i yadımda, solgun, tebah
Sürür bir kadın bir rida-yı siyah
Saçaklarda kuşlar -hazindir bu pek
Susarlar, uzaktan ulur bir köpek
Öter guş-i ruhumda boş bir enin
Boğuk bir tezad-ı sükun u tanin
Küçük, pür heves, gevherin katreler
Sokaklarda, damlarda pür ihtizaz
Olur muttasıl nevha-ger, nağme-saz
Sokaklarda, damlarda pür ihtizaz
Küçük, pür heves, gevherin katreler
--Tevfik FİKRET--
2 Aralık 2009 Çarşamba
1 Aralık 2009 Salı
yaşlanmak gibi birşey nefes almak
parçalanıyor içimde birşeyler yenilerini doğurtmak için..
yaklaşıyor o son ışık zerresi..
tünelin sonu görünüyor.. zevk almalı mıyım bilemem..
yaş mı kuru mu hissedemiyorum artık..
yaşlanmak nasıldı hatırlamıyorum yapaylığından her ateşimin..
tükürsem de farketmez.. belki söner gözlerim..
çığlıklar duyuyorum içimde kopan..
birşeyler sürünüyor ciğerlerimin zımparalı kefeninde..
her nefes zor..
her nefes acı..
her nefes öncekini aratır..
her nefes ölüm..
yaşlanmak gibi birşey nefes almak..
titriyorum her gece omurlarıma kadar..
bir ten değse bedenime üşürüm..
hıçkırıklarım bir kriz gibi..
ağlarım her gece acı içinde..
titrerim her gece uyumak için..
titrerim her gece unutmak için..
dondu mu dudaklarım anlamam..
bir kıvrılışa hasret aralanmaya suret..
bir nefese hasret sökecek vebayı ciğerlerimden..
tükürcem kanımı son damlasına kadar kurtulmak için zehirden..
yenisini içime alcam kök bağlasın diye..
yavaş yavaş zevkle o da öldürcek beni karanlığında gözlerinin..
her ölümüm yaşadığımı hissettirecek bana..
son iniltim son nefesim olacak..
ve titriyorum her gece omurlarıma kadar..
bir ten değsin bedenime ki bitirsin bu acıyı..
tükensin nefesim..
tükensin gözlerim..
tükensin acım..
bitsin bu iniltim bıraktığın son zerrende..
-no-
yaklaşıyor o son ışık zerresi..
tünelin sonu görünüyor.. zevk almalı mıyım bilemem..
yaş mı kuru mu hissedemiyorum artık..
yaşlanmak nasıldı hatırlamıyorum yapaylığından her ateşimin..
tükürsem de farketmez.. belki söner gözlerim..
çığlıklar duyuyorum içimde kopan..
birşeyler sürünüyor ciğerlerimin zımparalı kefeninde..
her nefes zor..
her nefes acı..
her nefes öncekini aratır..
her nefes ölüm..
yaşlanmak gibi birşey nefes almak..
titriyorum her gece omurlarıma kadar..
bir ten değse bedenime üşürüm..
hıçkırıklarım bir kriz gibi..
ağlarım her gece acı içinde..
titrerim her gece uyumak için..
titrerim her gece unutmak için..
dondu mu dudaklarım anlamam..
bir kıvrılışa hasret aralanmaya suret..
bir nefese hasret sökecek vebayı ciğerlerimden..
tükürcem kanımı son damlasına kadar kurtulmak için zehirden..
yenisini içime alcam kök bağlasın diye..
yavaş yavaş zevkle o da öldürcek beni karanlığında gözlerinin..
her ölümüm yaşadığımı hissettirecek bana..
son iniltim son nefesim olacak..
ve titriyorum her gece omurlarıma kadar..
bir ten değsin bedenime ki bitirsin bu acıyı..
tükensin nefesim..
tükensin gözlerim..
tükensin acım..
bitsin bu iniltim bıraktığın son zerrende..
-no-
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)

