31 Aralık 2009 Perşembe

..

Soğuk hissetmek..
Kaybolup giden güneşin geri dönmeyeceğine inanarak..


Belki de o güneş hiç olmamıştı..

28 Aralık 2009 Pazartesi

Gerçek olmaması için hayal etmek..

Ve ateş karanlığı aydınlatır..
Cayır cayır yakar bedenimi hastalıktan eser kalmayıncaya kadar..
Bilemem o an sonuna kadar kavuracak mı bedenimi yoksa bir anda sönüp giderek yeni yaralarla başbaşa mı bıracak beni..

21 Aralık 2009 Pazartesi

19 Aralık 2009 Cumartesi

yağmurlu günler..

Küçük, muttarid, muhteriz darbeler
Kafeslerde, camlarda pür ihtizaz
Olur dembedem nevha-ger, nağme-saz
Kafeslerde, camlarda pür ihtizaz
Küçük, muttarid, muhteriz darbeler.

Sokaklarda seylabeler ağlaşır
Ufuk yaklaşır, yaklaşır, yaklaşır

Bulutlar karardıkça zerrata bir
Ağır, muhtazır dalgalanmak gelir

Bürür bir soğuk, gölge etrafı hep
Nümayan olur gündüzün nısf-ı şeb

Söner şimdi, manzur olurken demin
Hayulası karşımda bir alemin

Açılmaz ne bir yüz, ne bir pencere
Bakıldıkça vahşet çöker yerlere

Geçer boş sokaktan, hayalet gibi
Şitaban u puşide-ser bir sabi

O dem leyl-i yadımda, solgun, tebah
Sürür bir kadın bir rida-yı siyah

Saçaklarda kuşlar -hazindir bu pek
Susarlar, uzaktan ulur bir köpek

Öter guş-i ruhumda boş bir enin
Boğuk bir tezad-ı sükun u tanin

Küçük, pür heves, gevherin katreler
Sokaklarda, damlarda pür ihtizaz
Olur muttasıl nevha-ger, nağme-saz
Sokaklarda, damlarda pür ihtizaz
Küçük, pür heves, gevherin katreler



--Tevfik FİKRET--

2 Aralık 2009 Çarşamba

1 Aralık 2009 Salı

yaşlanmak gibi birşey nefes almak

parçalanıyor içimde birşeyler yenilerini doğurtmak için..
yaklaşıyor o son ışık zerresi..
tünelin sonu görünüyor.. zevk almalı mıyım bilemem..
yaş mı kuru mu hissedemiyorum artık..
yaşlanmak nasıldı hatırlamıyorum yapaylığından her ateşimin..
tükürsem de farketmez.. belki söner gözlerim..


çığlıklar duyuyorum içimde kopan..
birşeyler sürünüyor ciğerlerimin zımparalı kefeninde..
her nefes zor..
her nefes acı..
her nefes öncekini aratır..
her nefes ölüm..
yaşlanmak gibi birşey nefes almak..


titriyorum her gece omurlarıma kadar..
bir ten değse bedenime üşürüm..
hıçkırıklarım bir kriz gibi..
ağlarım her gece acı içinde..
titrerim her gece uyumak için..

titrerim her gece unutmak için..



dondu mu dudaklarım anlamam..
bir kıvrılışa hasret aralanmaya suret..
bir nefese hasret sökecek vebayı ciğerlerimden..
tükürcem kanımı son damlasına kadar kurtulmak için zehirden..
yenisini içime alcam kök bağlasın diye..
yavaş yavaş zevkle o da öldürcek beni karanlığında gözlerinin..
her ölümüm yaşadığımı hissettirecek bana..
son iniltim son nefesim olacak..

ve titriyorum her gece omurlarıma kadar..
bir ten değsin bedenime ki bitirsin bu acıyı..
tükensin nefesim..
tükensin gözlerim..
tükensin acım..
bitsin bu iniltim bıraktığın son zerrende..

-no-

2+1

koynuma aldığım herkes yara açarmış ruhumda..
pejmürdeliğim bu yüzden..